Els autors d'aquest blog no es fan responsables de l'opinió dels lectors a l'apartat de comentaris

diumenge, 28 de febrer del 2010

2ª Regata Trofeu Hivern

Ahir es va disputar la segona regata del Trofeu Hivern 2010 del Club Nàutic Vilanova.
Va ser una regata un tant estranya, començant pel recorregut. Havia de ser un triangle "al vent", però van montar-lo quan el vent encara no estava clarament establert, pel que la cenyida va convertir-se gairebé en un rumb directe, el través en una popa i la popa en una cenyida!.
A més de la direcció, la intensitat també va variar molt durant la regata, caient a la zona pròxima a la costa, pel que virar la primera boia i arribar a la segona va ser força dificultós...
Una foto del Fitzca, quan ens va superar... a motor anant a la sortida...

Hi ha més fotos al link de la dreta "Àlbums de fotos ptrk2.com".

Vam sortir per la meitat de la linia propera a la boia, en principi a rumb directe a la primera balissa, a prop del Halifax, el Nirvana III i el Papan. Detectar tard una rolada ens va fer perdre algunes posicions i la caiguda del vent arribant a la primera boia va fer que la viréssim al mig del grup, per darrera el Pocoal, el Cocoliso i el Flint, i  per davant del Fitzca i el Falcó. Al tram teòric de través vam hissar el spinnaker, ja que es va convertir en una popa, en principi amurats a estribord. Degut a la caiguda del vent (menys de 4 nusos la major part del temps), vam intentar navegar amb una mica més d'aparent, orçant una mica, encara que haguéssim de fer més camí, però la inestabilitat del vent i la falta del nostre trimmer habitual (per causa d'una recent paternitat) va fer que arriessim el spi i féssim la meitat del tram amb el gènova 150%.
Malgrat tot, a aquest tram vam avançar el Flint i vam arribar a la segona boia en un frec a frec amb el Cocoliso.

El darrer tram, la teòrica popa que s'havia convertit en una cenyida, el vam fer gairebé en una match race amb el Cocoliso a qui només vam poder superar al tram final, a les darreres bordades. Tots dos vam optar pel mig del camp de regates, contra el Pocoal que anava davant nostre, i els que anaven darrera, que van optar per la dreta del camp, anant a virar gairebé a la piscifactoria. El vent va anar pujant fins els 10-12 nusos i vam acabar arribant tercers en real del nostre grup, per darrera del Corona (que va anar molt per davant tota la regata i hauria guanyat el grup A!!!) i del Pocoal. Aquest va ser el mateix resultat en temps compensat. El quart lloc en compensat va ser pel Cocoliso, que si no hagues estat pels problemes que va tenir a les darreres bordades hauria pogut entrar al podi de la regata.

En definitiva, una regata una mica rara a la que vam tenir alguns problemes tàctics i de trimat que ens va fer perdre temps a alguns trams, però que vam acabar amb bon regust per la última part de la cenyida on sí que vam treure un bon rendiment al Petrouchka.

Finalment, tercers en real i en compensat i un altre trofeu que queda totalment obert fins la darrera regata.

Aquí podeu veure les classificacions: Classificacions 2ª Hivern 2010

Destacar que mereix esment especial la gran regata del Nirvana III, va guanyar el seu grup en real i en compensat.

1. Hola campeones a qui FITZCA algún día os pasaré a VELA JEJEJEJEJE

Salut i Milles

2. unaltre regata precipitada,ja no fem aplaçaments,estava clar que a terra quedariem sense vent.esta clar que el jutge no coneix el ven local ni les hores que s'estableix el vent,pero aixo tan fa per que es veu clarament que no te autoritat per decidir,no hace falta decir nada mas...

una salutacio a tots.

eolo no nos dejes solos!

3. hay mucho que mejorar,pero para eso se tienen que decir las cosas,este juez se le ve muy buena intencion,pero si nadie le dice nada de sus errores segira cometiendolos inocentemente y con la mejor voluntad. tambien se le tendria de dejar tomar las desiciones y no a otros participantes relacionados con el club que da la sensacion que dependiendo de su posicion en la regata sean ellos los que deciden si se anula o no por falta de viento. quizas no sea asi,per es lo que nos hace pensar.

basta ya de viajecitos con la zodiac a esos barcos!
    con una llamada de telefono se ahorrarian que pensaramos mal aunque nos engañen igual.

otra cosa, no creo que costara mucho ponerse deacuerdo con el puerto de garraf para que no coincidieramos a la misma hora en el mismo canal,bastante nos liamos nosotros con las instrucciones de regata un poco incompletas i que luego se modifica todo por radio.

4. Hola Fitzca! jejejeje!!! això espero! a veure quan reviviu els temps de glòria del Fitzca!!!

Als 2 anònims: permeteu-me dir-vos vàries coses:
    1) gràcies per participar amb els comentaris al blog i us animem a seguir comentant els posts que us interessin
    2) entenc el que dieu, però no comparteixo les formes. Respectem que feu comentaris anònims, però us demanaria que les formes fossin les mateixes que si els signessiu.
    3) sobre el fons del que plantegeu, nosaltres també creiem que s'haurien de millorar algunes coses de les regates socials del CNV. Des d'un punt de vista totalment constructiu, aquí n'exposem unes quantes, a veure què us semblen i si en voleu afegir més podriem fer un article que les recollís. Sempre com a crítica constructiva i amb la intenció d'aportar el nostre gra de sorra a la millora de les regates del club.

a) Establir per escrit en quines condicions s'anulen les regates. Una cosa així:
    Temps màxim d'aplaçament: 1 hora
    Vent mínim per donar la sortida: 4 nusos mantingut durant 5 minuts
    Vent màxim per donar la sortida: 25 nusos
    Vent màxim per suspendre una regata començada: 35 nusos
    Temps màxim de regata
    etc...

b) detallar més les instruccions de regata. Indicar almenys:
    - sota quins reglaments competim i quines regles no són d'aplicació
    - establir banderes "de classe" per diferenciar els vaixells en regata
    - detallar el procediment de sortida a aplicar
    - mecanisme de protestes

c) assegurar-se de que la el canal de VHF no coincideix amb cap altra regata de la zona

etc...

Si voleu proposar més millores, seran benvingudes.

5. bones,
    em sembla molt be aixo de fer un escrit.

pero aixo ja consta en els reglaments per fer regates,em sembla be que aqui siguem una mica mes permisius i vaixar el minim de vent necesari per fer una prova,pero si ho fem em de respctarlo i no fer com fins ara,avui la fem amb 2 nusos de vent i la propera amb 5 la anulem.

6. bones,soc joan del falçó.
    em sembla molt be aixo de fer un escrit.

7. Hola a tots,

Com a millora a tenir en compte per al sistema de puntuació crec que s'hauria de comprovar quins barcos prenen la sortida perque sovint hi han barcos que firmen però que ni desamarren del pantalan. Amb això es falseja el resultat amb el sistema de puntuació utilitzat. Per una banda penalitza els DNF(Did not finish)que tenen més punts dels que haurien de tenir i d'altra banda, bonifica a qui firma i no surt perquè en lloc de tenir la puntuació de DNC tenen la de DNF.

No se si es posible que el comité validi qui es presenta a la sortida, per tal de donar un DNC (Did not Come) a qui no ho faci o si tan sols validant si surt ni hauria prou DNS (Did not start). És a dir, assimilar un DNS a un DNC.

Pau

8. hola,em sembla que naveguem mes a la red que al mar..

ostres!! en aquesta prova del trofeu presi del 21 de febrer es cuan se'm devia de esconyar la corredera el anemometre i el gps ja que em deia 2n de vent i 0,1 de velocitat.

peró a la web del club diu aixo:

-Amb unes condicions meteorològiques justes (7 nusos de vent del nord, marejol i pluja) els navegants de Creuer del Club Nàutic Vilanova han aconseguit finalitzar el recorregut d´avui diumenge. Us adjuntem classificacions provisionals.

JE JE,NO CAL CAPFICARSI QUE NO ENS HI JUGUEM RES.

9. Falcó, no ens hi juguem res però tothom vol guanyar... sino fos així no sortiriem de regates.

Pau

10. tens raó pau, ho deia per treure llenya del foc..

11. Ostres!!!!!
    El blog del Petrouchka II treu fum!!!!! i jo sense saber-ho.
    Em guardo els meus comentaris perquè jo no hi he participat, encara que el meu Capità si que hi era i no m'ha comentat res al respecte.
    Però si que diré tres coses de bon rotllo i sense mala intenció:
    1- Tots els que sortim a navegar al febrer es per guanyar regates, no anem a prendre el sol.
    2- Els viatges de la zodiac del adjunt al comitè son habituals i entenem que de bona fe i amb bones intencions.
    3- Las critiques anònimes son molt “lleixats”(no se si s’escriu així)