Els autors d'aquest blog no es fan responsables de l'opinió dels lectors a l'apartat de comentaris

divendres, 1 de juny del 2012

Regata Badia de Pollença: DNF

El passat cap de setmana vam disputar la Regata Badia de Pollença, entre Barcelona i el Port de Pollença.
La sortida era divendres a la tarda, i la setmana anterior no vam poder fer el trasllat després de la Columbretes perquè haviem d'arreglar algunes petites avaries que haviem tingut a la regata.

En definitiva, que el dijous a les 23:45 sortiem de Vilanova, amb 5 hores de navegació per davant. Va set una travessa plàcida, que ens va fer arribar al port de Barecelona a les 4:30. Al Marítim, molt amables, ja ens esperàven i ens van donar un amarrament força bo. A les 5 estàvem amarrats. Alguns tripulants han de treballar el divendres i altres aprofitem el matí per formalitzar la inscripció i fer les darreres compres de queviures.

El divendres, a partir de les 12 van començar a arribar els tripulants. En total érem 4, 3 habituals i un nou fitxatge, en Felip, que sol anar amb l'Estupendu.

Al migdia es va aixecar un garbí de 10-12 nusos que estava previst fins el vespre, com va ser.
A les 2, barbacoa de benvinguda, a les 4 reunió express de patrons amb en Tomàs Molina que ens va confirmar que a partir de la nit ho tindriem magre pel poc vent que es preveia... L'organització confirma que es correrà el recorregut escurçat que preveuen les instrucción de regata, fins poc després del Cap Formentor, enlloc d'haver d'arribar fins el fons de la badia. unes 6 milles menys.

A les 5 vam passar tots junts el pont del Maremàgnum i a les 6 es donava la sortida, a rumb directe, amb un vent al voltant dels 17 nusos.

poc després de la sortida

Anem navegant a dreta i esquerra de la linia directa per intentar avançar-nos a les rolades que preveu la meteo, i no ens va malament. Es fa de nit i veiem llums de tots els vaixells que han sortit. Durant la nit seguim navegant a 2 o 3 nusos. Agafem vaixells que teniem per davant i estem situats pel mig de la flota malgrat ser el vaixell amb menor ràting de la regata!

Una remullada en plena encalmada

Al voltant de les 5 de la matinada arriba la maleïda i esperada encalmada. Quedem aturats. Veiem alguns vaixells que tenim a prop hissant assimètrics, per intentar avançar una mica, però no serveix de res. Segueixen al mateix lloc. Estem a 35 milles del Cap Formentor.

A partir de les 9 comencen les primeres retirades. Nosaltres decidim aguantar fins que, encara que entrés vent, no arribariem abans del temps límit de les 22 h (28 h de regata).
Menció a part es mereix el fet de que una regata puntuable pel Campionat de Catalunya d'altura tingui unes instruccions que contradiguin el Reglament Tècnic de Creuers, que estableix un temps límit diferent per cada vaixell, en funció del seu ràting. Som el vaixell més petit de la flota i aquesta simplificació "per arribar al sopar" ens perjudica greument, però ja ho sabiem quan ens hi vam apuntar...

Tenim la previsió de que a les 5 de la tarda entrará un SE d'entre 5 i 10 nusos. Ja serà massa tard, i a més ens obligarà a fer bordades. Esperem fins les 2 per veure si s'avança una mica, però no hi ha sort.
A les 14:15 anunciem la nostra retirada per radio i ens dirigim a motor cap al Port de Pollença.
A les 16 entra el vent previst i naveguem a vela i motor. Arribem a les 10 de la nit al club nàutic i ens informen que només han entrat 3 vaixells a temps, un Archambault 40, un Dufour 40 i un Dehler 39. Cap possibilitat pels altres... Classificacions Oficials

Després de sopar la torrada mallorquina de rigor i prendre alguna copa a la nit pollencina anem a dormir amb el regust de que si haguessim tingut unes hores més de regata, hauriem pogut arribar dins del temps!

sortint de la badia

El diumenge anem al lliuramet de trofeus, aprofitem per dinar a l'aperitiu i a les 3 de la tarda partim de tornada. La sortida de la badia, com cada any és el millor de la regata;: embat d'uns 10 nusos i una cenyida fantàstica amb la mar plana. Voltem Cap Formentor i hissem spi fins la posta de sol, que el vent cau i posem   motor fins Vilanova, on arribem al voltant de les 10 del matí.
Cap Formentor

A la tornada vam estar moltes estones acompanyats pels dofins, i vam aprofitar fer fer un video.

1. Quin vídeo més maco. M'ha agradat també la música. I què dir d'aquestes veles tan *güais.
    Aquest Puma 34 no s'assembla al que jo recordava del del meu pare, però clar, aquell tindria ara més de 35 anys.