Els autors d'aquest blog no es fan responsables de l'opinió dels lectors a l'apartat de comentaris

dilluns, 22 de novembre del 2010

Trofeu Capi: 5ens a la classificació final i compte obert per una recolecta solidària

Ahir diumenge vam disputar la segona prova del Trofeu Capi 2010.
Partiem d'una 5ª posició a la primera regata, i teniem esperances de pujar algun lloc a la general.
Malgrat les previsions de F4-F5 que donava algun model, quan vam sortir de port hi havia poc vent. Amb prou feines arribava als 7-8 nusos (no podem fer gaire cas al nostre anemòmetre, pel que no estic segur de que les intensitats que vam llegir fossin del tot correctes...), però tot just arribant al camp de regates vam veure una linia fosca sobre el mar que venia cap a nosaltres, mentre els velers que estaven per aquella zona i els havia agafat per sorpresa, intentaven reduir drap desesperadament.
El jutge, encertadament, va canviar el sentit del recorregut previst (Piscifactoria per estribord-Pasifae), per permetre una sortida en cenyida.
Vam tenir temps d'hissar el floc de mal temps sobre el stay volant i el vent es va establir entre els 20 i 25 nusos (del nostre anemòmetre...).
En veure que pujava i s'estabilitzava pels 25 nusos vam decidir fer un ris a la major, almenys pel primer tram fins la boia de Passifae.
Vam sortir una mica a sotavent de la flota. Quan vam poder vam fer una bordada cap a terra, però la vàrem fer massa aviat, massa a prop de la bocana del port. Vam haver de fer vàries bordades més per arribar a la boia i malgrat que a la darrera ens vam separar dels nostres perseguidors, perdèrem una bona distància respecte els vaixells capdavanters.
En passar la boia de Passifae, vam buscar al GPS el rumb a la piscifactoria, però el GPS havia deixat de funcionar. A davant veiem 2 grups sensiblement separats, i no teniem clar a quins seguir...
El rumb era aproximadament un través. A mig camí de la piscifactoria vam desfer el ris de la major, mentre seguiem separant-nos dels nostres perseguidors!
Passem la primera boia de la piscifactoria, en arribar a la segona trabutgem, i arriba la catàstrofe... La major s'estripa en horitzontal per sobre el segon ris... Després d'un moment de desconcert i en veure que no podiem ni tan sols seguir amb 2 rissos, l'arriem com podem. Sabem que ja no tenim res a fer a la general, però optem per seguir fins a l'arribada només amb el floc. Així i tot fem puntes de més de 7 nusos, però lògicament els perseguidors més pròxims ens van agafant. Ens passen Amariha, Fitzca i Jabato. Arribem només amb la vela de proa i posem rumb a port.

Al final, lògicament, acabem darrers a la regata d'avui, però així i tot mantenim la cinquena posició a la general del Trofeu: Classificació final Trofeu Capi 2010

Unes fotos de la sortida, obtingudes de la web del CNV:

Per acabar, 2 anuncis que poden interessar als seguidors del blog:

1) Es venen veles d'Optimist i Laser de Kevlar. Bon preu. Contacte: retallsdemajor@ptrk2.com

2) S'ha obert un compte solidari perquè tots els vaixells puguin tenir el seu regal de reis (especialment majors, GPS, ...) . S'admeten donacions anònimes. Contacte: comptesolidari@ptrk2.com

1. bones,em sap greu la vostra estripada de major,un regata un pel dura sobre tot per els mes petits de la flota els solitaris i a dos.