Els autors d'aquest blog no es fan responsables de l'opinió dels lectors a l'apartat de comentaris


diumenge, 7 de novembre del 2010

1ª Regata Trofeu Capi: 5è lloc

Avui hem disputat la primera regata del Trofeu Capi 2010. Ha estat una regata rara, per una sèrie de causes que intentarem explicar. És una crònica una mica densa, però intentarem relatar de la millor manera com nosaltres hem viscut la regata.

A les 10, puntualment ha començat la sessió d'avui de reglament, repassant les regles 14, 15 i 16.

A les 11, tothom a l'aigua. Els primers dubtes de la regata han vingut quan s'ha donat l'ordre de sortida dels grups, primer A i B i després Promoció. Era el que indicaven les instruccions, però el contrari a les directrius que normalment es segueixen a les darreres regates...

El vent va pujant, entre 15 i 20 nusos. No entenem perquè es modifica el recorregut a una boia davant Sitges. Ho entendriem si el vent minvés, però no perquè refresqui...
Comença el procediment de sortida, indicant-se per ràdio boia de desmarcatge al 210, deixar-la per babord i posar rumb a Aiguadolç. Després del senyal de preparació el vent rola ostensiblement, quedant una sortida com a mínim de través. Hi ha dubtes a la flota sobre com ha de ser la sortida. No veiem la bandera que hauria d'indicar boia de desmarcatge. Amb bon criteri el comitè suspèn el procediment esperant que el vent s'estabilitzi.
Després de vàries rolades i de barallar varis recorreguts es canvia la posició de la boia de desmarcatge. Se situa sobre el 300, molt a la dreta de la línia.
Sortim bé, per comité, arribem a la boia amb una virada, i comencen els dubtes. Un vaixell la deixa per estribord i un altra per babord. Dubtem. Les instruccions de regata parlaven de deixar totes les balisses per babord, però lògicament no parlaven de boia de desmarcatge. Amb la boia al 210 tenia sentit deixar-la per babord, però no amb la boia al 300. Mirem cap el comitè, que està relativament a prop, però no veiem cap bandera verda ni vermella indicant per on cal deixar la boia de desmarcatge. La lògica diu que s'hauria de deixar per estribord (per evitar entrar en conflicte amb la resta de vaixells que s'acostaven pel layline), així ho fa la majoria i així ho fem nosaltres, però sense estar gens segurs de no incórrer una desqualificació massiva.

Deixant de banda aquest "detall" de la boia de desmarcatge, que ja es resoldrà a terra, estem navegant força bé, al grup capdavanter en un frec a frec amb el Menesterós, una mica per darrera de Corona, Aquil·les i Jadic. Naveguem per una aleta, però optem per no hissar el spi. Fem gairebé 8 nusos de corredera amb major i gènova. No tindriem una millora substancial de velocitat i veiem que algun vaixell que ha hissat el spi té seriosos problemes per mantenir-lo. Dies com aquests trobem a faltar un spi per vent fort...
Arribem a  la boia de Sitges una mica per popa del Meigas, però l'avancem a la virada. El Meigas i el Menesterós opten per un rumb més a prop de terra i nosaltres per un rumb directe, a una cenyida oberta que ens permet treure el màxim profit del Petrouchka. El Fitzca ens avança per barlovent. Optem per no entrar en una guerra d'orçades, i els seus 42 peus s'imposen. Naveguem bé, sense sortir d'orçada cap cop i creiem que podem fer el nostre primer podi a Creuers A. Però Eolo encara ens havia de jugar la darrera mala passada del dia...

Arribem a la linia d'arribada, pel comité, molt més a prop que boia. Entren el Fitzca i algun altra vaixell que els precedia. Ens queden pocs segons per entrar quan el vent rola i se'ns tanca una trentena de graus. Ens equivoquem quan decidim seguir sense fer una virada ràpida i entrar per comitè. Entrem pel mig de la linia, però ben bé un minut més tard del hauriem fet si haguessim reaccionat més ràpid. Quan surtin les classificacions veurem que aquest minut serà decisiu...

Regata rapídissima 1:02:00 per anar i tornar de Sitges, en un recorregut escurçat per què el vent era d'entre 15 i 20 nusos...

Esperem les classificions sense saber si tots (menys un) estàvem desqualificats, o si pel contrari hi estaria l'únic vaixell que havia deixat la boia de desmarcatge per babord. Independentment de per on s'hagués de deixar la boia, estava clar que no tots els vaixells havien fet el mateix recorregut, i això s'havia de reflectir a les classificacions!

Finalment surten els resultats. No entenem res. Sembla que tothom ha fet el recorregut correcte!!!
Ens consta que per ràdio hi havia hagut alguna protesta que s'ha confirmat a l'arribar a terra, però sembla com si s'hagués retirat aquesta protesta i el comitè de regata tampoc hagués actuat d'ofici davant un problema tan flagrant com aquest. Els ànims estan caldejats a algunes taules de l'aperitiu i ens arriben alguns rumors prou greus per merèixer un post independent. Esperarem unes hores per reflexionar-hi...

Finalment acabem 5ens, a 25 segons del 4rt, 54 segons del 3er i 1:10 del segon. No està del tot malament. Llàstima del darrer minut de la regata!!! Avui hem experimentat en pròpies carns allò de que les regates no s'acaben fins que el comitè marca l'arribada (o més ben dit, fins que no s'acaben les protestes...).

Aquí es poden veure aquestes classificacions: Classificacions 1ª regata Trofeu Capi

Per acabar, però no per això menys important, remarcar la gran regata del Fitzca, que ha guanyat a la seva categoria B. Durant l'aperitiu hem sentit rumors en dos sentits: per una banda s'està coent una web de fans del Fitzca i el seu patró, i per altra s'està convocant una maifestació per SMS, twitter i facebook, al pantalà 1, sota el lema "Fitzca a creuer A!!!".

21 comentaris:

  1. bones,molt encertat el comentari que feu respecte la boya de desmarcatge, la seva situacio i la manca de senyalitsacio per part del comite. fins i tot s'ha escoltat per radio cambiar el recorregut i anar a la piscifactoria.tampoc entenc per que s'ha escorçat el recorregut.
    apart de tot aixo tinc un dupte respecte al comite: quin tipus de artilugi fan servir per anotar els temps d'arrivada??
    el tercer clasificat de creuers B esta a 3 segons del segon clasificat,pero els temps d'arrivada tots acaven en 0 o 5 segons,aquets segons poden determinar de estar en una o altre posicio del podi o no ser.hi

    "els rellotges de sorra no son gaire precisos"

    ResponElimina
  2. Hola Falcó.
    Gràcies per donar-nos la teva opinió.
    És curiós el que comentes dels temps múltiples de 5 segons (20 de 21 barcos, quan haurien de ser entre 3 i 5 de 21).
    Suposo que els temps es prenen amb crono (espero que digital), llibreta i llapis... Suposo que el crono té el botó "lap" i/o que per apuntar els temps comencen apuntant els segons. Si comences per les hores, quan arribes als segons, ja han canviat...

    ResponElimina
  3. Hola Petrouchkos.
    Buena regata en el mar y ESCÁNDALO con mayúsculas en los despachos. Me abstengo de explicar lo ocurrido porque yo no estaba presente aunque Mi Capitán tiene la versión de la tripulación del AQUIL·LES, que para mi es la única versión válida.
    Lo dicho, ESCÁNDALO con mayúsculas en los despachos del club.

    ResponElimina
  4. hola dasumo,el escandalo es la decision final de dar la regata por buena a todos,en el fondo el juez deve de reconocer que la ha cagado y nos ha liado a la mayoria,quizas la desicion de darlo por buena no sea ni de el.en mi blog he colgado vuestro video del paso de boya.

    hola petruscos,respecte al comentari dels cronos o pots comprovar tu mateix en aquesta prova i les anteriors.jo he descobert algo: les arrivadas fetes per Joan Rigla estan fetes amb un cronometre,i les que les fa el sr amb accent frances ho deu fer amb un rellotge d'agulles.

    ResponElimina
  5. Hola Falcó.
    Jo no estic d'acord en que si s'ha equivocat el jutge, ho hagi de pagar l'únic que ho ha fet bé. No veig on estava el mal en desqualificar a tots els que ho vam fer malament.
    Posar en una mateixa classificació vaixells que han fet 2 recorreguts diferents em sembla un nyap, altrament dit "xapussa".

    Això dels cronos és curiós, no m'hi havia fixat. Haurem de fer una guardiola per regalar-li un crono, encara que sigui dels "xinos" anirà millor que el rellotge de sorra...

    ResponElimina
  6. El problema es que el juez no tiene autoridad y va TELEDIRIGIDO desde los despachos del club. Esto es muy muy grave.
    Todos los barcos, excepto el AQUIL·LES, deberían de estar descalificados por dejar la boya de desmarque por el lado equivocado. Para que eso no ocurra, alguien se inventa que el AQUIL·LES ha tocado "con a proa", manda huevos, la boya de Sitges y el juez, unilateralmente, levanta una protesta contra el AQUIL·LES. Es totalmente falso que el AQUIL·LES tocara la boya, ni tan siquiera que se acercara a la boya a menos de un metro de distancia y desde los despachos del club dicen que han visto como la tacaba. Un ESCÁNDALO, un ESCÁNDALO MUY MUY GORDO.
    En fin, la solución final es que aqui no ha pasado nada, que lo importante es que la semana que viene salgan 30 barcos, que se puede seguir regateando en el grupo A con ratings sin verificar, con velas sin medir, etc, etc...
    Que conste que yo no estaba, que Mi Capitán tampoco y todo lo aqui expresado me lo han contado.

    ResponElimina
  7. pot ser no m'explicat be,jo estic a favor de descualificar a tots els que no ho vam fer be. el problema es la desicio final es que sembla que aqui no ha pasat res.

    hola dasumo,me parece que el tema es suficientemente grave,yo propongo sustituir la proxima clase de reglamento por una reunion de patrones y los delegados de la seccion de cruceros.

    ResponElimina
  8. patrones, delegados, el balizador y una pareja de la guardia civil...

    ResponElimina
  9. Totalment d'acord amb l'aplicació d'un DSQ massiu i victoria per l'Aquil.les. No vaig veure el pas de boia de Sitges, però quin sentit tindria que no es penalitzessin si haguessint tocat boia??? Només tenien que arribar i guanyaven.

    Pel bé de les regates i la competitivitat crec que el rigor és important.

    ResponElimina
  10. Crec que la pròxima classe de reglament es tindria que explicar, a qui, quan, qui, com, perquè, ...etc. etc., es desqualifica una embarcació durant una regata. Jo no ho ser... i ho dic seriosament.

    ResponElimina
  11. hola albert,totalment d'acort,que donin explicacions avans de sortir a la proxima prova.

    ResponElimina
  12. hola estic de acord an descalifica a tots an cara que en el grup b ningu a protestat, pero si el jutge panalitza a algú també se ha de acepta si no apaga i marchem

    Salut i Milles

    Fitzca

    ResponElimina
  13. aurien de fer unaltre clase "PRACTICA" de :COMO COLOCAR LINEA DE SALIDA, BOYAS DE DESMARQUE,BANDERAS i UTILIZACION DEL VHF EN REGATAS..

    ResponElimina
  14. Hola Falcó,

    tingues en compte que els jutges de les nostres regates socials no cobren per fer aquesta feina (només el desplaçament).

    Això no vol dir que hagin de fer-ho malament, però hem de ser conscients de que el grau d'exigència no pot ser el mateix a un Trofeu Tardor que a una Príncipe Felipe.

    Per altra banda està bé fer servir aquesta web per donar les nostres opinions, com si fòssim a una conversa durant el pica-pica, i m'agrada molt que això estigui animat!, però no oblidem els canals que té el club per expressar més formalment les nostres opinions, suggerències i queixes.
    Entenc que fer-ho aquí és còmode, però segurament res del que només diguem aquí anirà més enllà.

    ResponElimina
  15. Seguint el que deia al meu comentari anterior, jo crec que la línia correcte no és criticar sense més els que fan la seva feina, sino ajudar en la mesura de les nostres possibilitats perquè les regates socials siguin cada cop millors, més rigoroses, més competides i que ens permetin millorar a tots, sense perdre la seva innegable vessant lúdica i d'entretenimet.

    ResponElimina
  16. hola,no se quins canals te el club per fer aquets tipus de comentaris formalment.
    vaig enviar un e-mail molt correcte a l'oficina esportiva,pero encara espero...gaire be 2 mesos..

    El fet que el jutge no cobri no es justificacio per no fer les coses correctament.
    ames crec que amb el presupost que hiha a la seccio de creuer hiha prou per aquesta despesa.

    adal dieu que espereu unes hores per decidir si feu un post a part, ja que els anims estan caldejats.com no l'he vist entenc que podem seguir amb el tema aqui mateix.(AMB EDUCACIO I RESPECTE)

    si haveu llegit tots els comentaris haureu vist que alguns han fet unes declaracions un pel fortetes,aixi crec que ens mereixem aclaracions per part dels jutges,delegats etc..

    ResponElimina
  17. Cuando un juez protesta a un barco, inventandose el motivo, con la finalidad de amenazar a ese barco para que retire su protesta contra los demas... jamas debes de aceptarlo, sino apaga y vamonos.
    Las últimas palabras del representante del AQUIL·LES ante el juez fueron: " No queremos ganar con todos los barcos descalificados, asi que hacer lo que querais, nosotros queremos ganar en el agua".
    Cuando se escriben unas instrucciones de regata son para leerlas, no para mirar los dibujitos.
    Este es mi último comentario al respeto, porque ni Mi Capitan ni yo participamos en la regata y todo lo que sabemos es porque nos lo han contado.
    Con la máxima educación y respeto hacía todos, incluyendo a TODOS los miembros del club y como suele decir nuestro admirado y querido Miquel

    Salut i milles

    ResponElimina
  18. Hola Falcó. T'agraeixo que segueixis usant aquest canal.

    Et considero un amic i no voldria tenir malentesos, però no em semblaria lògic que ningú del club (en representació del club) usés aquest blog per relacionar-se amb la resta de socis.

    Entenc aquestes converses com xerrades entre amics, no com un canal formal de relació entre el club i els seus socis (i jo ni en sóc de soci!). I tant que es pot parlar de tot, però sense pretendre que vagi més enllà que una conversa prenent una cervesa al bar.

    Sobre el pressupost de la secció i en què s'usa, no en tinc ni idea, però pròximament hi ha una reunió que hauria de servir per aclarir aquestes coses, no?

    El que et deia, m'agrada que això estigui animat, i que tothom hi expressi les seves opinions, però si volgués una resposta d'algú del club miraria de parlar amb qui toqués (oficina esportiva, delegat de vela, comodor, etc...). I més si vas enviar un email i no t'han respost, insisteix en persona. A vegades costa arribar a la persona adequada, però em sembla que a aquest club tothom és molt accessible.

    ResponElimina
  19. Dasumo, Falcó, Fitzca i demés, sobre la polèmica de si l'Aquil·les va tocar o no la boia de Sitges, les suposades coaccions per què retirés la protesta inicial, etc..., per mi és un tema diferent (i molt més greu) al problema de la boia de desmarcatge. És per això que al principi deia que escriuria un post a part.
    Al final "m'ha fet mandra", perquè hi ha masses coses que no tinc clares... I sense tenir-ho més clar no vull fer judicis de valor.

    ResponElimina
  20. com tu dius aixo es una continuacio de les tertulies del pica-pica,i que no es per comunicarse amb el club.

    llegin els teus dos ultims comentaris dedueixo que no m'expreso be i mal interpretes el que dic,per que no entenc cuan dius:
    "però no em semblaria lògic que ningú del club (en representació del club) usés aquest blog per relacionar-se amb la resta de socis"

    jo parlo per mi mateix com tots vosaltres i no represento ni al club ni a ningu.

    ResponElimina
  21. Falcó, no et preocupis! No he entés que tu parlessis en nom del club, sinó que volia fer incidència en que el que es digui a aquesta web no anirà més enllà.
    Si algú ha de respondre alguna qüestió ho farà pels canals oficials, no per una web!

    ResponElimina