Els autors d'aquest blog no es fan responsables de l'opinió dels lectors a l'apartat de comentaris

dilluns, 20 de setembre del 2010

IV Skipper Race 2010: segons classificats

Aquest cap de setmana hem disputat la Skipper Race 2010, que enguany ha canviat de format i ha constat de dues regates: dissabte 18 un recorregut Vilanova - La Murtra - Vilanova de 37 milles, puntuable pels Campionats de Catalunya de solitaris, A2 i altura; i diumenge 19 una regata costanera a Vilanova.
Gairebé 50 velers inscrits amb 2 camps de regata, i categories de solitaris, A2, tripulació i promoció.
Per la regata de dissabte la meteo pronosticava fort vent de llevant i pluja. Finalment ni una cosa ni altra. Vent lleuger de garbí-ponent que durant el dia va anar rolant a migjorn i pujant d'intensitat, fins arribar a F4 a la tarda. La sortida va ser aplaçada varis cops, primer a terra i després a l'aigua, però finalment es va poder donar la sortida amb una boia de desmarcatge.
L'anada a La Murtra va ser en popa i amb poc vent. La flota es va dividir entre els que van optar per l'opció de mar i l'opció de terra. Nosaltres vam optar per aquesta darrera. La veritat és que no va haver-hi grans diferències entre les dues opcions i a La Murtra ens vam trobar tots una altra vegada. La navegació va ser complicada, amb poc vent de popa i onada de proa, fruit del mar de fons generat pel llevant dels dies anteriors; però ens en vam sortir força bé amb paciència, perseverància, continus trimats i trabutjant els cops que fes falta per trobar les zones més favorables...
Foto de la web del CNV

La tornada va ser molt bona. Una cenyida oberta a rumb directe amb vent d'entre 12 i 18 nusos: condicions ideals pel Petrouchka!
Finalment vam acabar segons de la nostra categoría RI 3-4, només per darrera de l'actual campió de Catalunya: el Dennis del C.N. Premià,  i quarts de la classificació general de la regata puntuable pel Campionat de Catalunya. Un altre gran resultat pel vell Petrouchka!!!

CLASSIFICACIONS REGATA VILANOVA - LA MURTRA - VILANOVA:

4 - Petrouchka II
5 - The Best Skipper
...

Avui diumenge hem disputat la segona prova d'unes 10 milles: voltar la piscifactoria de Vilanova, una boia davant la platja i arribada.

Foto de la sortida del port

La sortida també s'ha hagut d'aplaçar una estona, però finalment s'ha donat la sortida amb un vent F2 de garbí que alguns moments ha pujat a F3. Cenyida fins la piscifactoria, hissada de spi perfecte avançant El Papan i el Flint, però per darrera del Dennis, amb qui ens jugavem la primera posició del grup RI 3-4 i del Menesteros. La popa fins la platja l'hem pogut fer a rumb directe, arriant a la boia i pujant de cenyida fins l'arribada. Finalment tercers, que ens ha permès mantenir la segona posició d'ahir al nostre grup RI 3-4.

Encara no sabem el resultat definitiu a la Classificació General RI, ja que hi ha hagut alguns problemes amb les classificacions provisionals publicades al TOA. Els pròxims dies ens la faran arribar i la publicarem al blog. No podrem mantenir la quarta posició de dissabte, però estarem a la part alta de la classificació (segons els nostres càlculs sisens de setze participants).

CLASSIFICACIÓ IV SKIPPER RACE VILANOVA:
Grup RI 3-4:
1 - Dennis
2 - Petrouchka II
3 - Flint

Classificació General RI:
Pendent de confirmar.

Classificació de tots els grups

Una foto de tots els guanyadors:

Foto de la web del CNV

Destacar els patrocinadors de la regata que van oferir un magnífic aperitiu als participants, així com regals que es van sortejar mentre esperàvem l'aparició dels resultats definitius. El Petrouchka va tornar a ser molt agraciat i va recollir un magnífic tensiòmetre, que va ser donat gentilment a altres participants més necessitats.

Per acabar, felicitar l'organització de la regata i tan sols comentar alguns petits problemes organitzatius que hem detectat, sempre amb esperit constructiu, de cara a aconseguir una perfecta organització d'una regata que vol ser emblemàtica a la costa catalana:
- caldria obligar a tots els vaixells participants a mostrar la bandera de classe. A la sortida del segon dia va haver-hi algun problema amb vaixells de la classe RI no puntuable que no tenien clar quina era la seva sortida.
- que les banderes de classe no canviïn de l'anunci a les instruccions de regata, com també va passar a la passada Columbretes. Aquest canvi va fer que hi hagués a la mateixa regata vaixells amb la W (el que deia a l'anunci), amb la F (el que deia les instruccions) i sense cap.
- que les instruccions deixin més clar el recorregut de la segona regata. Ens van comentar alguns patrons de fora de Vilanova que el waypoint de la piscifactoria no era correcte i que per radio es va haver d'explicar que calia voltar tota la piscifactoria, quan les instruccions només parlaven d'un punt.

Notícia a la web de la Federació Catalana: Èxit de participació a la IV Skipper Race Vilanova