Els autors d'aquest blog no es fan responsables de l'opinió dels lectors a l'apartat de comentaris

diumenge, 29 de novembre del 2009

Trofeu Tardor. Darrera regata i victòria final del Dasumo Tres!

Ahir vam disputar la darrera regata del trofeu tardor d'enguany.
Va ser una regata molt divertida, un triangle amb vent d'uns 15 nusos d'intensitat.
Una foto de la sortida del port:

A la sortida vam tenir problemes, vam quedar a sotavent de la flota, pel que vam sortir amb vent brut que no ens permetia agafar velocitat. Tot d'una que vam poder vam virar per cercar vent net i juntament amb el Jabato i el Jaleo vam optar per la dreta del camp de regates. Vam arribar a la primera boia amb totes les opcions. La flota estava molt compacta i tot estava per decidir. Al través vam avançar al Jabato i al Jaleo i vam arribar per davant d'ells a la segona boia. Tot i això vam cometre algun error de trimat que ens va fer perdre algunes dècimes de nus... Passada la segona boia, "Jibe set" una mica lent, i spi amunt! Un cop hissat el spi, enrotllem el gènova i veiem que no podem. A mitja enrotllada el cap de l'enrotllador queda travat i no podem seguir! Desenrotllem i tornem a entrollar un parell de cops, però no hi ha manera. Decisió ràpida: arriem el gènova, l'amarrem a coberta i finalment podem navegar amb spi, pràcticament en popa rodona. Llàstima que hem perdut alguns minuts que al final seran decisius...
Bona popa, amb un canya fins ara no habitual, que ens porta ràpidament a la linea d'arribada. A la popa avancem al Fitzca, que havia fet una gran cenyida i través però que també va tenir problemes almb el spi, i al Pocoal, que em sembla que no va hisar el spi.
Finalment entrem tercers en temps real, per darrera el Dasumo Tres i el Flint. Calculem aproximadament els resultats compensats i veiem que les diferències seran de segons... estem entre la primera i la segona posició de la classificació general final!
Per arriar el spi, sense haver de tornar a hisar el gènova vam optar per una arriada per barlovent. No l'haviem practicat gaire, però ens va sortir perfecta. Spi arriat i cap a port, a comentar la regata a l'aperitiu i a esperar els resultats finals.
Finalment, segons a la general per darrera dels amics dels Dasumo Tres que ens van guanyar la regata d'ahir per uns 25 segons, i per davant del Flint, que va guanyar la regata d'ahir i va pujar a la tercera posició. Empat a 8 punts, però Dasumo queda primer en prioritzar com a criteri de desempat la darrera regata per davant del número de primers llocs. Sempre és agradable que, si t'ha de guanyar algú, siguin esportistes com els del Dasumo Tres. Enhorabona!!! Suposo que en breu podreu consultar la seva crònica a Blog del Dasumo Tres
Les regates s'acaben fins el 2010, però el blog seguirà actiu. En pocs dies publicarem un post amb un resum dels resultats anuals de tots els vaixells.
Una foto dels guardonats ahir:

1. Felicitats!!!

Altre cop al podi!
    I ja no en surtiu!

com molt bé dius ha estat un empat.
    Però coses de les regles...
    Crec que hi ha molta competitivitat en aquest grup,i prova d´ell és que el primer lloc, sempre cambia. Això és bò.

ens veiem a la pròxima.

2. Hola PETROUCHKA II.
    Regata molt divertida la del dissabte. Amb unes condicions de vent i de mar ideals per mi. Suposo que ideals per a tothom. Però al DASUMO TRES amb aquest vent i aquest mar corre molt i defensa be el ràting.
    Crec que varem fer una cenyida magnifica, arribant primers a barlovent desprès d’una discreta sortida. El través va esser molt ràpid i varem corre molt ampliant les diferencies. La popa va anar molt be, agafant molta distancia als perseguidors però un error de rumb ens ho va fer perdre casi tot. Varem acabar la popa trasluchats però sense canvia tangó i petin per fer primers en reial.
    Realment estem molt igualats navegant amb molt vent i amb poc vent… això es maco i fomenta la competitivitat. Aquest cop ens a tocat a nosaltres pujar al mes alt del podi, un altre dia os tocarà a vosaltres... un altre cop.
    Salutacions !!!!

3. Felicitats... per la victoria i pel BLOG, que no l'havia visitat mai... espero que la propera temporada ens seguim empaitan uns al altres... be, preferiaría que m'empaitessiu a mi, però... la cosa està renyida.

4. Salutacions PETROUCHKA II. Felicitats pel blog, si tots ens mantenim en la mateixa categoria la pròxima temporada, promet ser renyida. AL final el Pocoal haurà de demanar un espi als reis mags per a seguir plantant guerra.

5. Gràcies, Pere!
    Espero que siguem essent rivals, realment Creuer B és una categoria ben igualada.
    Amb un simètric sereu encara més temibles. Ens veiem el gener!