Els autors d'aquest blog no es fan responsables de l'opinió dels lectors a l'apartat de comentaris


dissabte, 7 de novembre del 2009

Trofeu Memorial Capità Jiménez, 1ª regata

Avui hem disputat la primera regata del Trofeu Memorial Capità Jimènez d'enguany.
Tal com anunciaven les previsions el vent ha pujat a partir del migdia, registrant el nostre anemòmetre una intensitat màxima de 40 nusos.
El recorregut ha estat Vilanova - Piscifactoria - Pasifae - Vilanova, amb una boia de desmarcatge.
Ahir vam canviar el gènova 150% de carboni pel 120% de dacron. La previsió meteorològica ho recomenava.
Una foto de la sortida (avui les fotos son de la web de CNV, nosaltres no estavem per fer fotos...):

 

Hem fet una sortida bastant bona, sortint dels primers del nostre grup, però durant la cenyida fins a la boia de desmarcatge hem començat els "problemes".
Un vaixell de creuer A ha començat a orçar descontroladament al nostre sotavent i, enlloc d'amollar escota i/o baixar el carro per ajudar el timó a controlar la situació, ens ha obligat a cedir-li pas. Primera errada nostra.
Malgrat conèixer nosaltres el reglament, cal fer-lo respectar pels altres, com no fa gaire ens van recomenar a aquest blog.
Un exemple del que ha passat. Nosaltres som el vaixell de barlovent (blau): Animació de la Regla 16.1
Tot seguit, en arribar a la boia de desmarcatge hem tingut més problemes. Un altre vaixell no ha respectat un babord-estribord i ens ha obligat a voltar per evitar la col·lisió.
Posteriorment, en estar emproats per evitar l'abordatge i sense arrancada hem hagut de deixar passar altres vaixells, passant la boia de desmarcatge per darrera de tots els que anaven darrere nostre en arribar-hi!!!
Un exemple del que ens ha passat (tornem a ser el blau): Animació de la regla 10
Ja ho sé. Hauriem d'haver protestat i fer valdre els nostres drets, però donades les situacions de vent i ser menys tripulants dels habituals hem preferit minimitzar les possibilitats d'abordatge abans que ficar-nos en protestes que no ens haurien retornat els preciosos segons perduts (encara que potser hauriem pujat algun lloc a la classificació...).
Una foto dels moments de confusió:




La cenyida fins la piscifactoria ha estat molt bona, recuperant posicions al Aquil·les i Flint que ens havien passat a la boia i fins i tot apropant-nos a velers del grup superior com el Milvus.
A mitja cenyida hem enrotllat una mica el gènova 2, quedant al 110%, el que ens ha permès navegar millor i pujar la velocitat fins a 6.5 nusos.
En fer la bordada cap a la boia de la piscifactoria, el vent ha pujat de cop uns 10-15 nusos, arribant a més de 35 nusos, amb una punta registrada a l'anemòmetre de 40, gairebé F9!!!
He hagut d'enrotllar més el gènova 2, fins quedar al 90%. Ha estat una maniobra que ens ha permés navegar perfectament, però que ens ha fet perdre uns minuts preciosos degut a que avui la tripulació era més reduïda de l'habitual.
Els velers que haviem passat a la cenyida, ens havien tornat a avançar!!!
Una cenyida oberta cap a la boia de la piscifactoria, després un través fins la boia de la Pasifae i després una popa fins l'arribada. A la popa hem tornat a desplegar tot el gènova 2, però amb vent per sobre dels 20 nusos no hem pogut hissar el nostre spinnaker de 0,75.
Al final hem arribar quarts en real del nostre grup, que també ha estat tercers en compensat.
Un link a les classificacions: Classificacions 1ª Regata Capi 2009
Com a curiositat, veieu que varis vaixells de Creuer B han fet temps de Creuer A, i que fins i tot algun de promoció hauria fet pòdium a creuer A!!!
I, com sempre, molt bon comportament dels Puma a les 3 categories!

Reflexions sobre la regata d'avui: el Petrouchka s'ha comportat perfectament amb les condicions de vent fort que hem tingut. No ha sortit d'orçada ni una sola vegada, tan sols tenint la precaució de dur constantment l'escota de la major a la mà i anar controlant el carro.
Nosaltres hem pecat d'una certa ingenuïtat. Tot i saber que teniem raó no hem protestat en cap de les situacions en que ens hem vist involucrats. Al final això es paga a la classificació...
En resum, una bona experiència! i la pròxima setmana, més!!!

Una foto del tram cap la boia de desmarcatge:




5 comentaris:

  1. Bon dia amic Petrouchka II
    Menuda regata no?? Tela marinera!!!!!
    Vaig per parts:
    La primera situació de compromís que expliques no l’entenc molt be. Crec entendre que un vaixell a sotavent t’orça, i tu, per no provocar problemes també orças fins a quedarte aproat i el et frenas perque l’altre passi devant teu. Entenc que si el vaixell de sotavent esta mes endavant que tu, si que pot orçar (regle 11), però en el moment en que esta al través, ja no pot orçar. Si a sobre va descontrolat vas fer be deixant-lo passar. El exemple que poses (estan molt be els dibuixets, tu curres molt el blog buscant links) no es exactament igual al que expliques, el vermell arrivar en lloc d’orçar. Espero que m’ho expliquis be.
    La segona situació que expliques es de jutjat de guàrdia. No cedir un estribor-babor amb aquestes condicions es per desqualificar al culpable (no penalitzar) i no deixar-lo participar en la següent regata. Això ho ha de protestar sempre el teu Capità. ¿ Es pot saber el nom de qui ha sigut? A la foto que poses no es veu clar el tema, tots els vaixells de la foto aneu amurats a babor...
    Finalment et dic que felicitats per la regata en aquestes condicions tant difícils i felicitats per el pòdium i a recuperar posicions aquest dissabte.
    Son uns cracks els teus tripulants!!!!

    ResponElimina
  2. Hola Dasumo Tres.
    A veure si t'ho puc aclarir una mica...
    En el cas de l'orçada, no ens donava espai per mantenir-nos separats, eren moviments bruscs, despres rectificats i que es tornaven a produir al cap d'uns segons, per aixo apel·lo a la regla que diu allo de "Cuando un barco con derecho a paso altera su rumbo, dara al otro barco espacio para mantenerse separado" (tinc el reglament en castella i el teclat sense accents...). L'animacio no mostra una orçada perque no l'he trobat, pero entenc que es el mateix cas: no donar espai al barco de barlovent per mantenir-se separat.
    Al segon cas, no se exactament com va anar, perque estava pendent passar la boia (cenyint amurat a estribord) i de darrera el meu genova m'apareix un barco pel meu traves que m'intentava evitar, passant la seva proa a un pam de la meva popa. Suposo que no va poder passar la boia, va virar i em va trobar. No n'estic segur perque tot va anar rapid, hi havia bastant de vent i em vaig preocupar d'evitar l'abordatge, el que va fer que jo no passes la boia. La foto es d'uns instants mes tard i tots estem desventats o aquartelats i algun barco no surt a la foto...
    El diumenge ho podem comentar.
    Logicament, en no fer la protesta al seu moment, no dire quins barcos eren els que considero "culpables", em semblaria poc pertinent i entrariem en discusions que no porten enlloc.
    El que si que estaria be, seria montar algunes xerrades de reglament per comentar casos com aquests. Se que se'n va fer alguna, pero veig que no ha tingut continuitat.

    Malgrat tot ens ho vam passar be, no vam trencar res, no ens vam fer mal i va ser una bona experiencia!

    ResponElimina
  3. Primer de tot felicitar-te per el Fair-Play i no volgué posa el nom del vaixell que no sap les regles encara que tu si que tens clar qui va esser. Jo en se d’un que esta cada cap de setmana fen regates amb nosaltres, del que tampoc diré el nom, que comentant la preferència amurats a estribord em va dir: “… pero si viene por mi derecha!!!…” sense comentaris…
    En el primer cas jo comentava la regle 11 perquè diu “…Cuando los barcos están en la misma bordada y comprometidos, un barco de barlovento se mantendrá separado de un barco de sotavento…” pero la regle 16.1, com tu apuntes, diu que te la obligació de donar-te espai per mantindre’t separat. En fi, jo volia saber qui era perquè depenent de qui fos, podria estar maniobrant aplicant una o un altre regle, i depenent de qui fos, anava de cul i no sabia ni les regles. Sense esta al lloc es difícil de dir i fàcil d’opinar sense criteri exacta, però un jutja podria tindre dubtes de si acceptar o no la teva protesta, sense testimonis ho tindries complicat.
    El segon cas es diferent a com jo me’l havia imaginat. Hi ha gent que apura massa les popes i això NO es la Copa America...
    Gracies per les aclaracions Petrouchka II.
    Per cert, vas fer tota la regata sense cap ris??? Amb mes de trenta nusos?? Veig a la foto que el portaves preparat però no comentes res de si el vas fer o no.
    Flipo amb el PUMA 34.

    ResponElimina
  4. Per cert, el joc del link esta molt be per practicar situacions reals de regata i molt ben explicat cada cas. Chapeau!!!
    Les classificacions de dissabte estan modificades en el grup A i no corresponen al teu link amb el CNV. Jo las he rebut via mail.

    ResponElimina
  5. Hola de nou. Efectivament, vam fer la regata sense fer cap ris a la major. Realment potser nomes ho hauriem necessitat a l'ultim tram de cenyida, quan el vent va pujar de 30 nusos, pero era poc troç i no el vam fer. La distribucio de superficie velica d'aquests barcos dels anys 70 els carrega molt de genova i poc de major (aparells "a tope" de pal, pals mes endarrerits que els models actuals, ...), suposo que per optimitzar els ratings existents a aquella epoca, pel que amb el ris de major redueixes poca superficie velica, i nomes el fem (encara mai hem hagut de fer el segon) quan ja hem reduit el genova per sota del 100%, queda bastanta regata i el vent sembla que seguira pujant...
    El joc esta be, es mes ame llegir el reglament amb exemples de cada regla que "a palo seco"...
    Quan pugui repassare el link de les classificacions (apunta a la web del CNV), soc de viatge i no tinc massa acces a internet. Gracies.

    ResponElimina