Els autors d'aquest blog no es fan responsables de l'opinió dels lectors a l'apartat de comentaris


dilluns, 17 de maig del 2010

XXXI Regata Columbretes - VI Trofeu Cohimar: subcampions!!!

l passat dissabte vam disputar la XXXI Regata Columbretes - VI Trofeu Cohimar, amb un recorregut entre Vilanova i la plataforma petrolera Casablanca de 67 milles.
Aquesta regata és una de les més importants de Catalunya per nombre de participants, i puntuable pel Campionat de Catalunya de solitaris i A2.
Hi havia diferents camps de regates, amb una regata costanera i una d'altura. Nosaltres disputavem la regata d'altura en el grup de tripulació complerta i en veure el llistat d'incrits vam pensar que ens haviem equivocat de grup. Érem els més petits i entre els nostres rivals teniem The Best Skipper, Tirant lo Blanc, El Papan, Nirvana III, Sly IV, etc...
Les previsions meteorològiques eren de mestral F5-F6, que feia preveure una regata ràpida, tal com va ser.
El dia abans vam prendre la decisió de canviar el gènova 140% de kevlar pel vell 120% de dacron. Creiem que va ser una decisió encertada. Malgrat que ja està bastant deformat, a cap moment estava previst cenyir, i per travessos i llargs amb vents forts dóna un bon rendiment. En cas d'haver de cenyir, sempre tenim el floc de mal temps sobre el stay volant.
A l'hora de començar la regata el vent de Vilanova ens jugava la seva primera broma. Amb prou feines 5 nusos inestables que feien difícil donar la sortida. Tres quarts d'hora de retard, però finalment el vent s'estableix en el 310, amb uns 12 nusos que permeten completar el procediment de sortida.
La nostra sortida és força bona, al grup capdavanter, amb els teòrics favorits.
Rumb directe a la Plataforma Casablanca, al 210. El vent puja de seguida a 18-20 nusos. Navegavem perfectament amb la major i el gènova, amb l'única precaució d'amollar major quan carregaven les ratxes.
De seguida ens estabilitzem en 7,5 nusos amb un aparent pel través i onades d'aproximadament entre mig i un metre.
Lògicament els vaixells més grans se'n van, però els seguim tenint a la vista fins arribar a la plataforma. Sabem que els 3 o 4 vaixells de més de 45 peus ens han de treure més de 2 hores, i cada quart de regata anem estimant la distància que ens duen. Sembla que no anem malament!
Primeres milles de la regata. Canya, tàctic i trimmer de major.

El primer en virar la plataforma és el The Best Skipper, el Hanse 46 patronejat per Enrique Curt, aproximadament 50 minuts per davant nostre. Estem dins el que ens obligava el ràting!
En arribar a la plataforma el vent ha pujat a 25-28 nusos, amb ones cada vegada més grans.
Trabujar a la plataforma no va ser senzill. Haviem de deixar per babord dos vaixells fondejats, i al tram de popa hem perdut un temps que després podrà ser decisiu...
Finalment girem aproximadament a les 15:20. Posem rumb al 30, directes a cap a Vilanova.
Voltant la petrolera (foto de la web del CNV)

El vent es manté a 23-28 nusos. Decidim enrotllar una mica el gènova ja el gènova de dacron ens ho permet i  en tractar-se d'un través no perdem rendiment com a una cenyida. Ens estabilitzem en 8 nusos de velocitat de corredera. Al cap d'una estona el vent torna a baixar a 20 nusos i tornem a obrir tot el gènova. Naveguem bé. Estem entre un Salona 37 i un First 31.7. Les distàncies es mantenen i comencem a pensar que les coses ens estan anant bé, però el més fort encara estava per venir.
Fins a mitja tarda anàvem fent torns a la canya, però a les 4 un dels canyes s'en va a dormir una mica, s'aixeca amb energies renovades i agafa la responsabilitat de timonejar fins a l'arribada.
Ens mantenim per sobre dels 8 nusos, amb puntes surfejant ones de 9 i assolint el nostre rècord de velocitat de corredera amb el Petrouchka: 9,91 nusos!
Rumb a Vilanova

A unes 15 milles de Vilanova el vent puja de sobte a 36-38 nusos, enrotllem més el gènova i arrissem la major.
Tornem a controlar bé el vaixell i  calculem que en menys de 2 hores arribarem a Vilanova.
Per la VHF escoltem les arribades dels "grans". Ens confirma que anem bé. Si el vent es manté només ens queda una hora i mitja, per tant els estem guanyant!
El vent va baixant i anem obrint paulatinament el gènova.
Quan el vent baixa del 22 nusos treiem el ris i tornem a obrir tot el gènova.
Calculem que només ens pot guanyar el Jaleo, que sabem que està per davant nostre, però no el podem identificar dins un grup de 4 o 5 vaixells que ens precedeixen. Estan a unes 2-3 milles que a la velocitat que anem serien uns 20-25 minuts. Per la diferència de ràtings ens en pot treure una mica més de 22. Creiem que tenim el podi assegurat!!!
Quan estem a punt d'arribar a la piscifactoria sentim l'arribada del Jaleo. Crono en marxa!!! Tenim 22 minuts per arribar. Anem a entre 7 i 8 nusos. Anirà per segons! Màxima concentració a bord, la tripulació fent banda i trimant constantment per no perdre cap dècima... Al final 22 minuts i 52 segons: 26 segons tard!!! Al principi hi ha una mica de decepció a bord, però tot d'una ens n'adonem del que hem fet amb el nostre vell Petrouchka II, quedant per davant de vaixells molt més competitius i amb tripulacions més experimentades.

Marxem esperant les classificacions oficials, però convençuts de que hem fet un grandíssim paper...

Finalment es confirma: segons per darrere del Jaleo de Joan Cabrero, el President del CNV, a tan sols 26 segons després de 9 hores 35 minuts i 29 segons de regata. Unes copes per celebrar-ho, i  a esperar el dinar i l'entrega de trofeus de diumenge. Classificació XXXI Regata Columbretes - VI Trofeu Cohimar

Un segon lloc amb gust de primer

Com sempre, més fotos a l'àlbum de la dreta.

Tan sols ens queda agrair als organitzadors la bona regata que monten i als patrocinadors l'esforç de fan en els temps que corren.

Recull de premsa: Article 100x100 Regata / Article Diari de Vilanova

Pàgina oficial de la regata, amb totes les fotos i classificacions: http://www.trofeocohimar.com/

Crònica de la web de la Federació Catalana: Èxit en la XXXI regata Columbretes

6 comentaris:

  1. Vaja 3 petits regatistes que veig en aquesta foto....

    Germana dels petrouchkos

    ResponElimina
  2. Felicidades me alegro muchos por vosotros.
    Saludos,
    José, Nirvana III

    ResponElimina
  3. impresionant!! un puma 34 construit fa mes de 30 anys s'ha pasat per la pedra velers d'ultima generacio com hanses 46 i 47,dufours 45 performances,i prototips de vrolijk entre d'altres.
    tambe en la regata costanera un puma 32 amb un patro i un tripulant han conseguit un 3º lloc deixan enrrere en temps real a jeaneau s.o. 42,45 performance i 39 entre d'altres tots amb tripulacio.

    tambe en la costanera de promocio un altre puma 32 en solitari al podi.

    FELICITATS A TOTS!!

    ResponElimina
  4. Gràcies a tots!
    Sobre els 3 "petits regatistes", s'ho van passar de por pujant al podi. De fet la Glòria després no volia baixar. Ja estaven donant un altre premi i ella encara estava dalt del podi! El Miquel per poc té un accident assaborint les mels de la victòria i cau del segon lloc a la dura realitat del terra, si no arriba a ser per sa mare que treu una mà pel costat i el salva...

    Jose, gracias. Disfrutamos como enanos llevando el barco al máximo. Enhorabuena por montar una regata como esta.

    Joan, enhorabona a vosaltres! La regata costanera, l'any passat, va ser més dura que la d'altura i aquest any, pel que vam parlar, també!!!
    Els Puma són una cosa fora de sèrie. Algú hauria d'escriure algun dia la història d'aquests velers.
    Durant els anys 70 i primers 80 devien ser una passada si avui en dia encara donen guerra a les regates... A més, n'hi devia haver a milers si 30 anys després encara ni ha tants!
    Tenim en ment un post sobre els Puma a Vilanova (Jabato, Falcó, Petrouchka, Halifax One, Narval III, etc...), amb fotos i resultats a les regates. A veure quan tenim temps per dedicar-li!

    ResponElimina
  5. gracies petrouchka,els pumas son bons velers,pero els patrons i tripulants d'aquestos velers s'hem d'esforçar molt per quedar a l'alçada d'aquestos velers d'avui dia tan moderns i rapids. jo he dedicat tota la meva vida al mar de molt petit tot gracies al meu pare, i al pare del Fitzca que va ser un bon mestre.

    un veler sense unes bones mans no fa res..

    ResponElimina
  6. Chapeau PETROUCHKA II !!!!!
    Moltes felicitats per aquest important podi.
    Un relat molt interessant de la regata.

    ResponElimina