Aquest cap de setmana hem disputat la XIV edició de la Regata Badia de Pollença.
El divendres al matí vam fer les darreres compres i vam dur el Petrouchka a Garraf, d'on partia la regata.
Vam arribar a Garraf a les 2 del migdia, a punt per formalitzar la inscripció, assistir al dinar de benvinguda i a la reunió de patrons.
El temps era insegur i durant tot el trasllat va amenaçar pluja, que va caure durant el dinar. A la reunió el meteoròleg mediàtico-polonès ens va dir el que deien les darreres previsions: potser alguna gotellada més durant la tarda, i vent de través d'entre 15 i 20 nusos tota la regata. Semblava que l'endemà dinariem al Port de Pollença!
La sortida va ser a rumb directe, sense desmarcatge, posant rumb al 142, cap al Cap de Formentor.
Navegàvem bé, sabiem que teniem el vaixell més antic i amb un ràting més baix de tota la flota, però a la majoria els costava deixar-nos.
Va fer-se de nit i vam començar els torns. En ser quatre tripulants i tenir previsions de regata curta vam optar per què cadascú descansés 2 hores, en torns des de les 10 fins les 6. A la nit els 3 de coberta vam seguir treballant trimant major i gènova davant les petites rolades que s'anaven produïnt.
A les 8, a la segona roda de posicionament, la ràdio no ens funcionava. A les 8:30 vam contactar per telèfon amb l'organització, vam donar la nostra posició i ens van dir que uns 4 vaixells ja havien arribat. Nosaltres estàvem a 14 milles del cap de Formentor. Estariem unes 2 hores en arribar-hi, més 1 hora i mitja per arribar al port ens donaven les 3,5 hores de compensació que ens havien de donar els favorits. Semblava que no anàvem malament, però no veiem cap altre vaixell, només un que duiem a barlovent i això ens va crear un cert desànim que al final podria ser decisiu.
En arribar a la Badia de Pollença, vam cometre un error tàctic que ens va acabar de "rematar". Hauriem d'haver hissat spi de seguida que podiem, però vam fer un tram de portants amb gènova, per estalviar una trabujada, pensat-nos que era un tram molt curt, quan era bastant llarg... Finalment vam hissar spi, vam poder anar més directes, vam trabutjar al mig de la badia i vam posar rumb a la boia.
Un tendal taronja del passeig ens va despistar i gairebé no passem bé la línia, però finalment vam entrar, en popa rodona, orçant i arriant el spi sobre la linia... Eren les 12:12 del migdia, després de 18 h i 12 minuts de regata.
Ara només faltava una dutxa, dinar amb els amics d'El Papan, dormir una mica i esperar els resultats...
Finalment vam quedar segons de la categoria Bravo-Charlie, que agrupa els vaixells de més de 20 anys a les regates de l'ANAM. A la general vam quedar pel mig dels vint i tants participants. Quan l'organització pengi les classificacions definitives, les enllaçarem des d'aquí.
Després dels actes socials sopar de torrada mallorquina i lliurament de trofeus de diumenge, vam fer un dinar lleuger i partírem cap a Vilanova. Hem arribar avui al migdia, després d'un trajecte a motor des del Cap de Formentor per falta total de vent.
Ha estat una tornada força divertida, on fins i tot s'ha ballat la "conga dels subcampions",
a la que s'han afegit dofins i fins i tot una balena que no hem pogut fotografiar!
A la dreta de la web hi ha un link a l'àlbum complert de fotos ... visibles.
Crònica de la regata de l'ANAM
El divendres al matí vam fer les darreres compres i vam dur el Petrouchka a Garraf, d'on partia la regata.
Vam arribar a Garraf a les 2 del migdia, a punt per formalitzar la inscripció, assistir al dinar de benvinguda i a la reunió de patrons.
El temps era insegur i durant tot el trasllat va amenaçar pluja, que va caure durant el dinar. A la reunió el meteoròleg mediàtico-polonès ens va dir el que deien les darreres previsions: potser alguna gotellada més durant la tarda, i vent de través d'entre 15 i 20 nusos tota la regata. Semblava que l'endemà dinariem al Port de Pollença!
La sortida va ser a rumb directe, sense desmarcatge, posant rumb al 142, cap al Cap de Formentor.
Navegàvem bé, sabiem que teniem el vaixell més antic i amb un ràting més baix de tota la flota, però a la majoria els costava deixar-nos.
Un First 30 que intentava superar-nos a les primeres milles de regata
Va fer-se de nit i vam començar els torns. En ser quatre tripulants i tenir previsions de regata curta vam optar per què cadascú descansés 2 hores, en torns des de les 10 fins les 6. A la nit els 3 de coberta vam seguir treballant trimant major i gènova davant les petites rolades que s'anaven produïnt.
A les 8, a la segona roda de posicionament, la ràdio no ens funcionava. A les 8:30 vam contactar per telèfon amb l'organització, vam donar la nostra posició i ens van dir que uns 4 vaixells ja havien arribat. Nosaltres estàvem a 14 milles del cap de Formentor. Estariem unes 2 hores en arribar-hi, més 1 hora i mitja per arribar al port ens donaven les 3,5 hores de compensació que ens havien de donar els favorits. Semblava que no anàvem malament, però no veiem cap altre vaixell, només un que duiem a barlovent i això ens va crear un cert desànim que al final podria ser decisiu.
En arribar a la Badia de Pollença, vam cometre un error tàctic que ens va acabar de "rematar". Hauriem d'haver hissat spi de seguida que podiem, però vam fer un tram de portants amb gènova, per estalviar una trabujada, pensat-nos que era un tram molt curt, quan era bastant llarg... Finalment vam hissar spi, vam poder anar més directes, vam trabutjar al mig de la badia i vam posar rumb a la boia.
La Míriam, trimant dins la badia
Un tendal taronja del passeig ens va despistar i gairebé no passem bé la línia, però finalment vam entrar, en popa rodona, orçant i arriant el spi sobre la linia... Eren les 12:12 del migdia, després de 18 h i 12 minuts de regata.
Tot just després d'amarrar
Ara només faltava una dutxa, dinar amb els amics d'El Papan, dormir una mica i esperar els resultats...
Finalment vam quedar segons de la categoria Bravo-Charlie, que agrupa els vaixells de més de 20 anys a les regates de l'ANAM. A la general vam quedar pel mig dels vint i tants participants. Quan l'organització pengi les classificacions definitives, les enllaçarem des d'aquí.
Recollint el trofeu de segons classificats a la categoria de "clàssics"
Després dels actes socials sopar de torrada mallorquina i lliurament de trofeus de diumenge, vam fer un dinar lleuger i partírem cap a Vilanova. Hem arribar avui al migdia, després d'un trajecte a motor des del Cap de Formentor per falta total de vent.
Darrera foto abans de partir
Ha estat una tornada força divertida, on fins i tot s'ha ballat la "conga dels subcampions",
a la que s'han afegit dofins i fins i tot una balena que no hem pogut fotografiar!
A la dreta de la web hi ha un link a l'àlbum complert de fotos ... visibles.
Crònica de la regata de l'ANAM
Muchas felicidades,
ResponEliminaJosé (Nirvana III)
Felicitacions i un parell de co.....
ResponEliminaSí senyors i senyoreta!
FLINT